Saturday, May 7, 2011

מאי ברחפת הקלה (ובז'אנר)!

שימו לב - מאי, בהיותו חודש הפעילות ה"רשמית" האחרון שלנו לשנת לימודים זו (היות והאוניברסיטה מסרבת להקצות חדרים בחופשות), עומד להיות חודש עמוס אירועים:

25.5: יום המגבת!
הרחפת מצטרפת ליוזמת האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, ועורכת מועדון קריאה בנושא "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה". מועדון הקריאה החד פעמי הזה עוסק בספר שאנחנו יכולים רק לקוות שכולכם קראתם, ועל כן אנו מצפים לראות את כולכם בחדר הסמינרים בבניין קפלון* (חדר 200) בשעה 20:00. מומלץ להביא את הספר.

29-30.5: שבוע המגיפות של הרחפת הקלה!
לכבוד סוף שנת הפעילות, והתנדבותם הברוכה של שני מרצים, יהיו לנו החודש שתי הרצאות ז'אנריות, יום אחר יום, שתיהן בנושא מגיפות, ושתיהן באולם איינשטיין* (מתמטיקה) 2 בשעה 20:00:

ב-29.5 תועבר ההרצאה "סיפורה של סממית" / חגי משגב

מה עושים נגד כאב ראש? ואיך מרפאים לב שבור? וכיצד מתגברים על מגיפות דבר מסתוריות השוברות פסלי אלים? ועל עור של איזה צבוע כדאי לכתוב קמיע נגד כלבת? איך נותנים גט ללילית, ומי היא סממית ואיך היא קשורה לתמותת תינוקות? דרך קריאה בטקסטים מאגיים עתיקים נכיר כמה מהשדים והמלאכים שעומדים מאחורי כל האירועים החשובים בחיינו.
חגי משגב הוא מרצה ללימודי ארץ ישראל במכללת הרצוג-גוש עציון ובאוניברסיטה העברית.

ב-30.5 (יום למחרת) באותו במקום ואותה השעה תועבר "שפעת החזירים והמוות השחור נגד מגפת הזומבים ונגיף הערפדים" / קרן לנדסמן
בין אם זו שפעת פשוטה ובין אם התבדלחות חייזרית חשוכת מרפא, המגפות היו חביבות על סופרי המדע הבדיוני מאז ומתמיד. גם הפנטסיה לא טומנת את ידה בצלחת ומציעה שלל הסברים קוואזי-ביולוגים לערפדים, לזומבים ולשלל צורות חיים חביבות אחרות מסוגם. בהרצאה נסקור כמה מהמגפות הידועות במדע הבדיוני ובפנטסיה ונעמת אותן עם מגפות אמיתיות מההיסטוריה האנושית.
קרן לנדסמן היא אמא, רופאה וכותבת בסדר חשיבות משתנה. מנהלת כנס 'מאורות' כבר מאז 2009, ואישיות אהובה במיוחד על הרחפת.

* הוראות הגעה:

מכניסת הולכי הרגל הראשית פונים שמאלה ומיד ימינה לשדרת מאגנס והולכם כחמש מאות מטרים. הבניין יהיה בסביבות הבניין שלישי הצמוד לשדרה משמאל - הכניסה היא דרך רחבת כניסה משותפת לבניין איינשטיין ולבניין קפלון: איינשטיין מימין, קפלון משמאל.
ניתן להיעזר במפת הקמפוס.

_____________________________________________


... ובינתיים, במישורי החושך...
 
ממש הערב, שבת, 7.5.2011, אירוע השקה של אתר "יקום תרבות", העוסק בתרבות ישראלית. האירוע יכלול הקרנת קטעים מסרט המד"ב של דוד אבידן, "שדר מן העתיד".
 
וביום שישי ה-13, ייערך הפקיניקון של האגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה, מיני כנס פיקניקי ואביבי בפארק הירקון בתל אביב, שנשמע בהחלט שווה גיחה למישורים. ההשתתפות כרוכה בתשלום והרשמה (פרטים בקישור).

1 comment:

  1. שימו לב - בגלל מזג האוויר, הפיקניקון מתקיים בסוף ב-27.5
    http://www.sf-f.org.il/story_1316

    ReplyDelete