Thursday, December 2, 2010

סיכום נובמבר: ההרצאה ברחפת, קריאה למתנדבים למאורות, והקהילה לאסטרוביולוגיה

כנס מאורות, כנס מדע בדיוני שמתקיים כאן בירושלים, בקמפוס הבית גבעת רם, זקוק למתנדבים שיסייעו בכל הדברים הקטנים שמאפשרים את קיומו של כנס. הכנס מתרחש ב-9.12, ומתנדביו מקבלים - מלבד כבוד, יקר וחוויה - כרטיסי חינם לאירועי הכנס. חוץ מזה, חשוב להוכיח שיש כאן בירושלים חובבי מד"ב ששווה להרים עבורם כנס, אם אנחנו רוצים לראות עוד כאלה... ההרשמה להתנדבות היא כאן:
http://meorot.sf-f.org.il/?page_id=1046

חוץ מזה, ביום ראשון, 5.12, מתקיים אירוע מעניין נוסף. אמנם הוא מצריך נסיעה למכון ויצמן שבמישורי החושך, אך הוא מאורגן על ידי קהילה מדעית שמסקרן להכיר - הקהילה הישראלית לאסטרוביולוגיה. הקהילה היא קהילה מדעית רצינית, וכוללת בתוכה פרופסורים לביולוגיה, פיזיקה, כימיה ודיציפלינות מדעיות נוספות, והיא מעלה על נס את המחקר לגבי היתכנות ומקור החיים ביקום. הקהילה מקיימת כנס חוקרים מדי שנה בחנוכה, ופרטים נוספים אפשר למצוא כאן:
http://www.ilasol.org.il/future.html

על הקהילה הזו וכנסיה למדנו בהרצאת נובמבר של הרחפת, שעסקה בהיתכנותם וסבירותם של חייזרים מסוגים שונים, והעיסוק בהם במדע הבדיוני לסוגיו. תודה לאמנון סטופ על הרצאה מרתקת, ולכל מי שהגיע. היה כיף :)
חוץ מזה, הובעה במפגש התלהבות כללית מהרעיון לייסד מועדון קריאה ירושלמי, בו כל חובב מקומי יוכל להשמיע את קולו ולהציג לעם ולאומה את ספרי המד"ב והפנטסיה האהובים עליו, ואולי גם להשאיל ולשאול כמה. מועדון הקריאה יתנהל ככל הנראה אחת לחודש (בנוסף להרצאות הרחפת). שימו לב לסקר שנפתח לגבי היום בו תרצו שיתקיים! הצביעו והשפיעו.

No comments:

Post a Comment