Wednesday, December 29, 2010

עוד ז'אנר ירושלמי!

ינואר 2011, מתברר, מביא איתו יותר מאת הרצאת הרחפת המסורתית (ואולי גם מועדון קריאה!) - ממש כאן בירושלים, ביד בן צבי, יהיה כנס בנושא כישוף ומאגיה בדתות המונותאיסטיות:
https://www.ybz.org.il/?CategoryID=170&ArticleID=637
תודה לנועה שהסבה את תשומת ליבנו וחלקה איתנו את הקישור.

Sunday, December 26, 2010

שבוע טוב, או: שנה אזרחית טובה

יצאתי לצוד קישור שיהיה מוצלח מספיק לסכם את השנה, ונראה לי שהודות לאסף - הצלחתי:http://scienceblogs.com/sciencepunk/2010/11/schrodingers_cat_is_alivedead.php

גם הבלוג מסביב נחמד, ויעביר בנעימים (או לפחות בעניין) משהו מהזמן שנותר עד לשנה הבאה. חוץ, כמובן, מהזמן שיעבור בהרצאת דצמבר של הרחפת מחר, מה שמבטיח לנו שבוע טוב להפליא.

Tuesday, December 21, 2010

הרצאת דצמבר: הגיע הזמן, כבר מזמן בא הזמן?

ביום שני האחרון של דצמבר, הלא הוא 27.12.2010, בשעה  20:00 20:30 (סליחה על ההטעיה), תתכנס הרחפת להרצאתה החודשית.
כיאה להרצאה האחרונה לשנת 2010, לפני שהשעון מעביר אותנו עוד שנה בדרכו החד-כיוונית המתסכלת, נושא ההרצאה הפעם הוא "מסע בזמן":

מסע בזמן מהווה אחד הנושאים הפוריים והמרתקים במדע-הבדיוני.

בחלק הראשון של ההרצאה נתבונן בזמן ומסע-בזמן בעין אינטואיטיבית ופילוסופית, ונדון בבעיות העולות מהאפשרות למסע-בזמן ודרכי הטיפול השונות בהן.
בחלק השני נראה מה יש לפיסיקה להגיד על האפשרות או האיסור על מסע בזמן, תוך סקירה היסטורית של התפתחות התורות הרלוונטיות השונות.

בועז קרני הוא דוקטורנט לפיזיקה באוניברסיטה העברית ומהחברים הותיקים ברחפת.

ההרצאה תיערך בבניין איינשטיין למתמטיקה (המתקרא גם בניין מנצ'סטר), אולם 2.
מפה של קמפוס גבעת רם ניתן למצוא כאן: http://www.huji.ac.il/huji/maps/givatramCampus.htm
בכניסה לקמפוס פונים שמאלה, ומיד ימינה לתוך שדרת מאגנס. צועדים בשדרה זמן מה, עד שיש בניינים משמאל. הבניין הרלוונטי יהיה (אלא אם נוסע בזמן כלשהו יעשה שינויים לא צפויים) אחד מהם.

_____________________________________________________

ואם מסע בזמן קוסם לכם, אולי זו ההזדמנות לציין שעולמות 2011, הלא הוא כנס פסח של האגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה ושל עמותת טולקין הישראלית, עוסק בנושא הזה בדיוק: זמן.
ובנימה אישית, יהיה מעניין לשמוע את בועז - ולו כדי שניתן יהיה לומר על ההרצאה המתוכננת (והבורה בהרבה) שלי על מסע בזמן בעולמות שאין בה אף מילה מקורית. נו, ממילא תכננתי בעיקר להקריא דאגלאס אדאמס...

Sunday, December 19, 2010

שבוע טוב, או: כשאלוהים פותח דג הוא סוגר חלון

פינת שבוע טוב להשבוע נחטפה להודעות חשובות:
1. עין הדג חזר! עלצו! הגיבו! רקדו ברחובות!
2. רדיו הר הצופים האהוב (עלי) בסכנת סגירה. כבר כתבתי במקום אחר על החשיבות שיש לתחנת הרדיו הסטודנטיאלית והחפה-מצנזורה הזו בירושלים, ויש עצומה לחתום עליה, אם אתם מעוניינים. האם זה יעזור? מי יודע. אני, כאמור, מטביעה את יגוני בעין הדג.
בשבוע הבא, בהיעדר התפתחויות מרנינות ולא צפויות בחיים, ביקום ו/או בכל השאר, יתחדש פרויקט שבוע טוב כסדרו.

Sunday, December 12, 2010

שבוע טוב, או: ספרים, רבותי!

לכבוד התחלת המגעים לקיום מועדון קריאה ז'אנרי ירושלמי (ראו ומלאו את הסקר בצד), ובתודה לנועה על הקישור, אתם ידעתם שיש רשתות החלפת ספרים באינטרנט?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3988934,00.html

וואינט בכתבה שהיא גם מעניינת, גם מועילה, וגם פונה לאנשי ספר? פקחו עין לעוד מסימני האפוקליפסה... בכל מקרה, עד שזו תגיע - שיהיה לכם שבוע טוב.

Sunday, December 5, 2010

שבוע טוב, או: חג שמח!

הקישור הבא יושב ומחכה, בסבלנות-בסבלנות, שיגיע חג החנוכה, עוד מאי-אז בחודש יולי:
http://www.geekologie.com/2009/12/when_religions_collide_a_star.php

שבוע טוב, ונתראה במאורות!

Thursday, December 2, 2010

סיכום נובמבר: ההרצאה ברחפת, קריאה למתנדבים למאורות, והקהילה לאסטרוביולוגיה

כנס מאורות, כנס מדע בדיוני שמתקיים כאן בירושלים, בקמפוס הבית גבעת רם, זקוק למתנדבים שיסייעו בכל הדברים הקטנים שמאפשרים את קיומו של כנס. הכנס מתרחש ב-9.12, ומתנדביו מקבלים - מלבד כבוד, יקר וחוויה - כרטיסי חינם לאירועי הכנס. חוץ מזה, חשוב להוכיח שיש כאן בירושלים חובבי מד"ב ששווה להרים עבורם כנס, אם אנחנו רוצים לראות עוד כאלה... ההרשמה להתנדבות היא כאן:
http://meorot.sf-f.org.il/?page_id=1046

חוץ מזה, ביום ראשון, 5.12, מתקיים אירוע מעניין נוסף. אמנם הוא מצריך נסיעה למכון ויצמן שבמישורי החושך, אך הוא מאורגן על ידי קהילה מדעית שמסקרן להכיר - הקהילה הישראלית לאסטרוביולוגיה. הקהילה היא קהילה מדעית רצינית, וכוללת בתוכה פרופסורים לביולוגיה, פיזיקה, כימיה ודיציפלינות מדעיות נוספות, והיא מעלה על נס את המחקר לגבי היתכנות ומקור החיים ביקום. הקהילה מקיימת כנס חוקרים מדי שנה בחנוכה, ופרטים נוספים אפשר למצוא כאן:
http://www.ilasol.org.il/future.html

על הקהילה הזו וכנסיה למדנו בהרצאת נובמבר של הרחפת, שעסקה בהיתכנותם וסבירותם של חייזרים מסוגים שונים, והעיסוק בהם במדע הבדיוני לסוגיו. תודה לאמנון סטופ על הרצאה מרתקת, ולכל מי שהגיע. היה כיף :)
חוץ מזה, הובעה במפגש התלהבות כללית מהרעיון לייסד מועדון קריאה ירושלמי, בו כל חובב מקומי יוכל להשמיע את קולו ולהציג לעם ולאומה את ספרי המד"ב והפנטסיה האהובים עליו, ואולי גם להשאיל ולשאול כמה. מועדון הקריאה יתנהל ככל הנראה אחת לחודש (בנוסף להרצאות הרחפת). שימו לב לסקר שנפתח לגבי היום בו תרצו שיתקיים! הצביעו והשפיעו.