Wednesday, September 8, 2010

בואו נדבר רגע על אייקון.

אייקון, הכנס הישראלי הגדול ביותר למד"ב, פנטזיה ותרבות גיקית, התפצל השנה בעקבות סכסוך מורכב למדי בין המארגנים. עד לא מזמן, לא היתה לי הרבה התלבטות בנוגע ללינקים לאייקון, כי רק לאייקון אחד היה אתר מעודכן. אבל עכשיו שגם השני מעודכן, זה אולי הרגע לעצור, להיות הוגנת, ולהציג את מבחר האייקונים שמתרחשים בחול המועד סוכות.
נתחיל בדיסקליימר: דעתי משוחדת. זה לא רק שאני חלק מהגוף שמנהל את האייקון הזה (וסייע ביסודה ותפעולה של הרחפת הקלה). זה האייקון שאני רוצה ומתכננת להגיע אליו, ואני גם מרצה בו. וכל החברים שלי יהיו בו. מבחינתי אין שאלה לגבי מה האירוע המהנה מבין השניים.
אבל אני מרגישה מחויבות כלפי אנשי הרחפת הקלה וקוראי הבלוג, ולא מתכוונת להסתיר את קיומו של האייקון האחר כאחד מהדברים שיש לעשות בז'אנר. חוץ מזה, כל המצב מאוד מבלבל, נראה לי. אז החלטתי להביא את ההסברים הרלוונטיים של שני הצדדים:
אייקוןTLV: גיבורים ומפלצות -ההסבר שמצאתי באתר הכנס.
אייקון 2010: מבעד למראה - ההסבר באתר האגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה.

ההתפצלות הזו היא לא משהו שמי מהצדדים רצה בו, למיטב ידיעתי, וזה נכון שזה נראה קטנוני - אבל ככה זה כשממש אוהבים משהו ומשקיעים בו כל כך הרבה זמן ומאמץ. הרגשות סוערים. בשנות היכרותי עם אייקון, הוא הצליח להוציא מאנשים את המיטב והמירע, רוח התנדבות ויצירתיות והשקעה לצד ריבים נוראים ולא מעט טינה. מה שיוצא מזה, בעיקר, זה שהולכים להיות המון אירועים בז'אנר בסוכות, ובכולם הושקעו תשוקה ומאמץ אפילו יותר מהרגיל... הכנסים יתקיימו במקביל (לפחות חלק מהזמן, TLV ארוך בהרבה מהשני), ויהיו קרובים להפליא זה לזה, כך שניתן להגיע בעצם לשניהם.
שלא לדבר על הלא-כנס של העמותה למשחקי תפקידים בישראל, שמתקיים באותם תאריכים...
בקיצור, לא יחסר מה לעשות בסוכות. אני אישית מתכננת ליהנות המון.
אז שיהיו לכל גולשי הרחפת שנה טובה, אייקון (כלשהו) מוצלח, צומות קלים ו/או ארוחות שחיתות טעימות על פי הנטייה, ובכלל, חגים מהנים.

No comments:

Post a Comment