Saturday, May 8, 2010

פרויקט: קצרצרים ירושלמים

לא כל אחד יכול להפוך למנהל הרחפת הקלה. דברים שרואים משם, כבר שנו חכמינו, הרי לא רואים מכאן, ובעמדת הרחף העליונה אנו רוצים רק בטובים ביותר. משם יכול המנהל להשגיח על התנהלות העניינים החלקה, לבחון בעניין את דפוסי הפעילות והמידע, ולהבחין בצירופי מקרים מעניינים.
"יום ירושלים בקרוב."
"כן?"
"אנחנו תא ירושלמי."
"נכון..."
"אולי נארגן משהו בבלוג? סיפורים קצרצרים?"
ובגלל זה, ילדים, עפר הוא המנהל שלנו. מישהו צריך לזכור תאריכים בתא הזה...

הרבה דברים יכולים להיאמר על יום ירושלים (למשל, שהוא גורם ישיר לבעיית פקקים אימתנית. למשל, שיש ירושלמים שהיו מעדיפים לו היה נבחר עבורו תאריך אחר. למשל, שהוא גורם ישיר גם לבעיית טקסי בית ספר אימתנית לא פחות), אבל יום הולדת הוא יום הולדת, וזו לא אשמת העיר אם הוריה נוטים לחגוג אותו בדרכים-לא-דרכים או תאריכים-לא-תאריכים. על כל בעיותיה, אנחנו כאן בבלוג הרחפת הקלה אוהבים את העיר שלנו - והחלטנו לארגן לה מתנה צנועה.
חברי התא, קוראי הבלוג וחובבי ז'אנר ללא הבדלי דת פאנדום, גזע, זן, מין, כוכב לידה או עיר מגורים, מוזמנים בזאת לכתוב סיפורים קצרצרים על ירושלים: מגבלת האורך היא עד 1000 מילה, מגבלת הנושא היא שיהיה קשור לירושלים וימוקם היטב בז'אנר הספקולטיבי, ומגבלת האיכות היא שיהיה קריא/טוב/כיפי/מעניין לקריאה, ואם אפשר כל הנ"ל. אין מגבלה על מספר הסיפורים שניתן להגיש, אבל מכמות מסוימת ומעלה לא בטוח שנספיק לקרוא את כולם.
את הסיפורים יש לשלוח אלינו בגרסה קריאה (ולא, נגיד, באופיס החדש. אנחנו סרבני מצפון, ובעיקר ממש לא סובלים את הפורמט הנ"ל וממילא אין לנו איך לפתוח אותו), תוך ציון שם הסיפור, שם הכותב ודברים אחרים שחשוב לכם שנציין. המיטב מתוכם יפורסמו בבלוג במהלך חודש יומולדת מאי.

שימו לב: על הפרסום בבלוג חלים הכללים של מערכת "בלוגר", גם מבחינת תוכן וגם מבחינת זכויות היוצרים (שלמיטב הבנתנו נשארות בידי הכותבים אבל גוגל יכולה לפרסם בשלל מקומות כרצונה דברים שמצאה בבלוגים, או משהו. אנחנו ממליצים למי שהעניין חשוב לו לקרוא בעצמו). ובמיוחד-במיוחד חלים עליו הכללים איתם אנחנו מסכימים - אז בלי העלבות, גזענות, פורנו וכו' בבקשה, אלא אם כן הם בטעם וחיוניים לאינטגריטי של הסיפור... סיפורים שלא ייראו לנו מתאימים לא יפורסמו.

No comments:

Post a Comment